4/17/2006

Humanitär insats

Visbollen har idag gjort en formidabel humanitär insats då han skjutsade ett fotbollsbesegrat barn ner till Sölvesborg. Färden gick som på räls och som ett uppmuntrande pris till mig själv var det dags för en hamburgare i Pukavik. Det var då när jag stod och mumsade jag kläckte idén om att skriva en bok. I mitt mumsande såg jag en affisch med dansbandet Mats Bergmans. Mats Bergmans skapade många frågor och upplägg i mitt huvud då de poserade på ett klassiskt dansbandsvis med kavajerna käckt över axlarna och med uppåtpekande tummar. Min bokidé mynnar alltså ut i en exposé över hur dansbanden framställer sig själva i sin promotion. Tack Mats Bergmans för inspirationen. Om ni läser detta kan jag meddela att ni ska få ett signerat exemplar. Det kanske blir ett flerbandsverk.

2 Comments:

At 11:16 PM, Blogger myrkyr said...

*skrattar* Det märks att du har en uppgift att lämna in snart, vännen. Aldrig kläcker man så många kreativa idéer som då.

Hur som - idén är ljuvlig och jag hoppas att även jag kan deala till mig ett signerat exemplar av detta blivande mästerverk.

 
At 10:54 AM, Blogger Visbollen said...

Du har helt rätt. Man borde nästan ha fler saker att lämna in med tanke på idékläckandet.
Självklart ska du får ett signerat ex av denna kommande kioskvältare.

 

Post a Comment

<< Home