4/13/2006

jaha då vet jag vilken hund som jag kommer att bli i nästa liv då (fast jag vill nog hellre bli en katt). hmmm, en Bullmastiff?! Vad är det för något?! Gillar den bullar?

Bullmastiff
Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem

Kontrollera dina hundegenskaper du också:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

2 Comments:

At 2:06 PM, Blogger myrkyr said...

Vad har du nu hamnat i för test-träsk? Var det jag med mitt onda test som lockade dig? Satt själv och gjorde test halva natten dock så jag ska inte säga ngt. Hund är dock inte ngt för mig. Inte katt heller.

Funderar även på reinkarnationen till hund - är inte det ett steg tillbaka? Vad har du gjort för ont för att behöva backa till nästa liv? *misstänker fortf fusk på ond-testet*

 
At 2:20 PM, Blogger Visbollen said...

Allt måste nog bottna i den där totempålen på Blå Jungfrun *ser fundersam ut*. Ro hit med båten så drar vi!

 

Post a Comment

<< Home