4/10/2006

Istiden in thá houze

Efter en total ökenförmiddag då jag egentligen skulle ha gjort någon nytta var det dags för en film. Inte vilken film som helst utan uppföljaren på Ice Age I. För er som inte tänkte till innebär det alltså att jag var på Ice Age II *ser pedagogisk ut*. Enligt källor i Växjö *hintar till den som känner sig träffad* var Ice Age I bra. Efter att ha läst Naturgeografi 10p hade jag stora förväntningar (för den som inte har läst detta ämne kan jag säga att mycket handlar om istider). Jag var där med min systerson och man kan väl säga att filmen lockade fram många skratt hos oss. Tur man har barnasinnet kvar. Som alla vet så kan jag vara svag för detaljer. En fröjdefull stund fick jag därmed i slutet av filmen då en ideligen problemstartande ekorre hamnade i ett nötparadis samtidigt som signaturmelodin till det klassiska programmet Onedinlinjen spelades. Det var nog bara jag som skrattade mig grön. Den yngre generationen förstod nog inte vad som var så kul med det. Men Visbollen hade skoj i alla fall.
Pratade roliga ord och förvrängningar med min syster (som är svensklärare) också. Hon meddelade mig att hon hade sett följande skyltar i ett snabbköp: "Djup fryst kyckling lever" och "Frigående ägg". Känn på dem :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home