4/18/2006

Flamingo

Som ett första led i mitt dansbandsprojekt botaniserade jag bland mina vinylplattor där jag vet att det ska finnas några extra fina skatter. I min ungdom fascinerades jag till mestadels av dansbanden som florerade på 70-talet i form av Flamingokvintetten. Skivor från detta fantastiska dansband har spelats många gånger på vinylspelaren vilket har frambringat några fina danssteg från undertecknad. Jag måste ju dela av mig med denna musikskatt. Håll till godo.








































2 Comments:

At 11:34 PM, Blogger myrkyr said...

Jag tänker inte kräva dig på förklaringar till varför du alls har dessa skivor i din skivsamling - jag tror jag gör bäst i att fantisera ihop ursäkter själv.

Skrattade dock gott åt Garantimärkningen. Fanns det orsak att betvivla att de lånat in nån trumpetare utifrån eller? och varför har inte alla skivor sådan märkning? Nu börjar jag plötsligt betvivla ALLA banduppsättningar. Gömmer sig kanske fler Milli Vanilli och Vanilla Ace där ute än jag tror...

 
At 3:07 PM, Blogger Visbollen said...

Håller med angående garantimärkningen. Denna märkning borde alla band/orkestrar ha på sina skivor. Kravmärkta skivor helt enkelt.
Man vet ju aldrig annars; tänk om Backstreet Boys innehåller medlemmar ur Westlife till exempel.
Kan också tillägga att dessa avbildade dansbandsskivor står numera längst fram i skivbacken där de kan synas och glänsa.

 

Post a Comment

<< Home