4/19/2006

Bland dansband och hällristningar

Idag har visbollen varit på en föreläsning på högskolan i en stad som mest är känt för ett stort möte 1397. Professor Richard Bradley från Sheffield var på ännu ett föreläsningsbesök. Egentligen hade jag inte behövt att gå då jag är en nykläckt arkeolog, men då gamla klasskamrater tipsar om att Bradley är i stan då kan man ju inte motstå en föreläsning om skålgropar och andra hällristningar i Storbrittannien och på den Iberiska halvön. Alltid lika härligt att frossa i hällristningar och gravkamamre. Kan inte få nog av detta. Kan man bli beroende av hällristningar?
Professor Bradley har som sagt gästat skolan förr och då han lös upp och kände igen mig borde man väl ha gjort ett starkt intryck på honom, då han gästade stan för ett år sedan. Ingen glömmer en visboll helt enkelt *kan kanske bero på att undertecknad och professor Mats Larsson och herr Bradley har svingat några bägare på en viss pub i en stad som också har fått ge ett namn åt ett krig mot Danmark 1611-1613* *gissa staden och skicka in ditt svar så kanske du kan vinna en beskvi*

4 Comments:

At 12:05 PM, Blogger Visbollen said...

Helt rätt! Hur kunde du veta det du onde despot?! Nästa steg i att vinna en beskvi blir härmed att gissa vilken sal jag var i och i vilken del av skolan jag var :)

 
At 12:55 PM, Blogger myrkyr said...

Tycker kraven är ganska höga för en ynka beskvi *gruffar* men, men...

Lite hackande har lett till att jag gissar vilt på E309, Nisbethska (våning 3)

Får jag och den där despoten dela på en beskvi nu blir jag galet missnöjd.

 
At 1:05 PM, Blogger Visbollen said...

Myrkyr - Du får fan önska en låtjävel också *citerar ölänningarna i Nilecity*. Självklart ska du få så många beskvier du kan äta.

 
At 1:31 PM, Blogger Visbollen said...

Den onde despoten får sin hemmagjorda tårta för sitt övergripande svar :)

 

Post a Comment

<< Home