4/23/2006

Bland bilbanor och sten

Slut ögonen... tänk Dig ett solindränkt rum med tre galna killar som kör bilbana och dissar varandra med spydiga kommentarer när bilarna inte gör som man vill och håller sig på banan. Denna realitet uppnåddes igår hos den onde despoten. För att sammanfatta det hela bjöd kvällen på riktiga dueller som Michael Schumacher hade tappat hakan åt. Skönt att undertecknad då spöade allt motstånd och vann mästerskapet (känner på mig att jag kommer att få vissa kommentarer för detta). Trots bilbyten och byte av inner- och ytterbana så var matchen avgjord till visbollens fördel (känner på mig att jag kommer få vissa kommentarer för detta också).

Dagen efter denna utklassning (kommentarer?) var det dags för en fotosession på södra delen av Öland (orkar inte ha någon gissningstävling denna gång som går ut på att gissa vilken ö jag fotade på). Tog 100 bilder ungefär där 99% visar någon form av förhistorisk stensättning (är det detta som kallas för yrkesskada?). Kan tillägga att jag rös och skakade av förtjusning när jag stod mitt i Gettlinge gravfält från äldre järnålder då två korpar flög rakt över mitt huvud. Var det månne Hugin och Mumim som slog ett vakande öga över sina domäner?!


2 Comments:

At 5:46 PM, Blogger myrkyr said...

Vad föreställde kortet utan sten då?

 
At 5:51 PM, Blogger Visbollen said...

En blomma :)

 

Post a Comment

<< Home