4/21/2006

Armborstpilar och kanelbullar

Visbollen har idag varit på en liten tur till en slottsruin nära ett samhälle på Öland som också är känt för att innehålla många så kallade kändisar (kungen och Silvia bland annat som ju kanske känns bekanta för vissa i detta avlånga land). Den som gissar rätt på samhället och slottsruinen
kan med gott samvete proppa i sig en påse chips. Rätt svar kommer sist i denna blågg. Kan även avslöja för den som eventuellt kommer att skriva ett arbete om kungen att han gillar konjak och cirkus cirkör. Undertecknad hade ett livligt samtal om detta med honom och Silvian under deras besök på jobbet under skördefesten. Jaja jag var i alla fall på jobbet och skulle reka för säsongen och fika. Fika är jag nog rätt bra på kom jag på där. Tur att man då jobbar med folk som också gillar fika. För den intresserade allmänheten kan jag också avslöja att årets utställning i slottsmuséet kommer att bjuda på några montrar innehållande saker som Jim har haft i sina byrålådor hemma. Sakerna inkluderar bland annat galet vackra armborstpilspetsar, pipor, allmänt "skrot" och en massa ben. Dagen har ägnats att titta på dessa fynd och försöka tidsbestämma dem. Ingen lätt uppgift kan jag säga då vissa fynd såg ganska skumma ut.
För den osteologiskt intresserade var detta ett mindre paradis.
Välkomna att besöka Borgholms slott för där finns ju jag! ( där var mycket riktigt svaret på dagens blåggfråga också).

3 Comments:

At 5:44 PM, Blogger myrkyr said...

Åh! Så jag och kungen har något gemensamt trots allt. *ler stort*

 
At 5:49 PM, Blogger Visbollen said...

Javisst jag kan höra med honom om han vill vara med på nästa grillning :) Om han får det vill säga för Silvian :) Men ett kungligt besök är ju aldrig fel. Han kan nog inte motstå ett dansgolv av kartonger ;)

 
At 6:21 PM, Blogger myrkyr said...

Syftade mest på vår gemensamma förtjusning över cirkus cirkörs galna konster, så hellre grillning med dem än kungen men, men. Kungen kan ju få komma förbi han oxå. :-)

 

Post a Comment

<< Home