5/11/2006

Retorik på hög nivå

För er som inte har följt med i mitt äventyr så följer här en kort resumé:
Bilprovningen gick inte så bra vilket resulterat i en ombesiktning.

Därför var jag idag och besökte den lokala bilverkstaden. Självklart kändes jag igen då jag besökt verkstaden ett oräkneligt antal gånger förr fast med en annan bil. "Du har en SAAB va?" frågade mekaren mig då jag frågade om han hade tid för min bil. "Jo fast nu har jag en gammal Porsche" svarade jag vilket fick mekaren dra pannan i djupa veck. "Jaha du en sådan har jag aldrig mekat med, det vet jag inte om jag kan ser du". Detta fick mig att snabbt tänka ut en övertalningsreplik vilken blev "Jo men du kan ju låtsas att det är en Volkswagen Golf". Denna övertalning verkade fungera då jag fick en tid för bilen. Så nu ska jag skriva en bok om retorikens alla konster och knep. Jag signerar gärna också.

4 Comments:

At 12:54 AM, Blogger myrkyr said...

Vad kommer den att kosta?

 
At 10:49 AM, Blogger Visbollen said...

Reparationen vet jag inte vad den kommer att kosta. Det är bara småfel så förhoppningsvis är jag inte helt utblottad efteråt. Det kunde ha varit värre. Min snälla granne ställer upp och hjälper till att svetsa också.

 
At 6:57 PM, Blogger myrkyr said...

Alltså boken. Bilen skiter jag i ;-)

 
At 11:59 PM, Blogger Visbollen said...

Jag fattar ;) Boken kommer att kosta ungefär 300 spänn men självklart FÅR du en bok:)

 

Post a Comment

<< Home