5/06/2006

Blinkar blått

Då var det dags för att starta uppladdningen av kvällens begivenheter i spökstaden Kalmar. Fast ikväll är unionsstaden säkerligen ingen spökstad då det är dags för en liten musikfestival. För en inbiten synthare som jag blir det förhoppningsvis mycket stuffande till Code 64 och Thermostatic som spelar Commodore 64-inspirerad mumsmusik. För dig som inte känner till banden i fråga kan jag som sammanfattning på deras ljudbild avslöja att de tillhör blipp-bloppens högre skola. Undrar bara om jag ska övertalas att sminkas på ett klassiskt New Romantic-vis. Jag brukar inte vara svårövertalad när det gäller detta och i ärlighetens namn brukar det för visso vara jag som för detta på tal vilket brukar mynna ut i ett gäng sminkade polare vilt sjungandes på någon Human League-hit. Läsaren får själv skapa sig en bild både visuellt och audiomässigt över hur detta ser ut och låter. Jaja man får väl göra sig iordning och stretcha lite på Gert Fylking-vis för här ska det blinkas blått.
Go 64!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home