5/10/2006

Kapitel tre

Detta var dagen då jag skulle ta tag i boken Armies and Warfare in the Middle Ages (på engelska också *suck*). Den har legat och skrikit på mig likt ett argt och bitsktpluttigt (nytt ord för dagen) barn. Boken är tjock, mycket tjock vilket har resulterat i en viss väntan att läsa den. Men jag svalde fem gånger och började läsa. Första kapitlet gick rätt bra faktiskt. I mitten på det andra kapitlet började jag ana en viss trötthet. I tredje kapitlet började jag tänka på andra "viktiga" saker exempelvis att bilen behöver nog vaxas i och med att den är röd. För er som inte visste det så har röda bilar en viss benägenhet att bli matta när solen skiner på dem. Både den och jag blev ju lite sura igår på Bilprovningen så vi behövde piggas upp med lite waxing. Med ett ryck flög vaxet fram och undertecknad började vaxa som en gnu på stereoider. Varmt som fasen var det men det var det självklart värt med tanke på att man nu kan använda bilen som en gigantiskt solkatt.
Kanske är dags att ta tag i sista delen på kapitel tre nu.
Eller finns det fler bilar man kan vaxa innan man börjar läsa?! *tittar på grannens bil där man kan ana lite smuts på skärmen*
Kan tillägga att jag även har lite ont idag då jag lyckades tappa en bensindunk på högerfoten. Tyck lite synd om mig för bövelen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home