5/01/2006

Europa Endlos

Eftersom jag har inlett en resa genom Europa via olika skivor så fortsätter färden idag från Storbrittannien till dess rival från två världskrig, nämligen Tyskland. Dagens platta kommer från detta vinindränkta lands Ruhrområde, närmare bestämt Düsseldorf. Året är 1977 och vi hoppar på tåglinjen Trans Europa Express (problemet är bara att denna linje finns inte längre men vi kan låtsas i alla fall). Våra värdar är Ralf, Florian, Karl och Wolfgang i Kraftwerk som dukar upp en musikalisk buffé i skivan med samma namn som denna legendariska tågförbindelse genom Europa. Om du som läser detta (fortfarande kan dessa nog räknas på tre, möjligen fyra fingertoppar men jag är som vanligt lika glad för detta) inte har denna platta så rekommenderas denna varmt av undertecknad. Hoppa på tåget men glöm inte att titta i tidtabellen så du inte missar det bara *tutar som ett tåg*.

4 Comments:

At 8:00 PM, Blogger myrkyr said...

Allt tågsnack får mig att tänka på världens bästa Stenmark:
"När man gjorde 'tåget' var det alltid nån dum tjej som sa´'tuff-tuff' fast hon bara var vagn."

Kollat upp honom på Aftonbladets kultursidor än?

 
At 10:52 AM, Blogger Visbollen said...

Visst har jag kollat upp Stenmark.
Jag kom att tänka på Flamingokvintettens stora hit "Tuff tuff-tåget" med de fantastiska stroferna som inkluderar bland annat "vatten och kol, det var ditt bröd".

 
At 8:15 PM, Anonymous Anonymous said...

den skivan har jag, tänkte jag på en nanosekund.

och bror från sin säng säger "Kraftwerk".

 
At 8:17 PM, Anonymous Anonymous said...

"Totte, är det du bakom lampan?"

 

Post a Comment

<< Home