5/02/2006

Rock Me Amadeus

Dagens blågg stannar till i Tysklands annekteringsobjekt 1938. Dagens musikaliska resa tar oss alltså till Österrike. Där finner vi Falco som mest är känd för sin stora hit Rock Me Amadeus som också hade en vacker video. Som en liten parvel hörde jag inte vad Falco sjöng då han oftast sjöng på tyska. Efter ett antal år av tyska verbböjningar hade jag fortfarande problem att höra vad Falco sjöng vilket berodde på att han sjöng på en ibland extrem österrikisk dialekt som jag tränat på länge. Så jag kan tillägga att jag vid dagens datum förstår vad han sjunger om *glad*.

2 Comments:

At 11:48 PM, Blogger myrkyr said...

Så vad är hans hemliga budskap då? *nyfiken*

 
At 11:44 AM, Blogger Visbollen said...

Det avslöjar jag efter att ha skrålat lite Singstar ;)

 

Post a Comment

<< Home