5/05/2006

Tejp och stoppljus

När solen tittar fram och värmer upp så kryper alla så kallade raggarbilar fram ur garagen och andra gömmor. Detta fick mig att osökt tänka på när jag och en kompis var ute på galej i Kalmar för MÅNGA år sedan. Vi var väl bra i hatten då vi kläckte idén att försöka "fånga" raggarbilar. Hur "fångar" man då raggarbilar?! Med en gigantisk fjärilshåv kanske? Nix, min kompis hade nämligen tejp med sig i fickan (fråga mig inte varför han hade tejp med sig ut, det har jag förträngt eller glömt). Ungefär 100 m från vårt galejställe fanns det ett stoppljus vilket utgjorde ett perfekt ställe för bus. Vi tejpade helt enkelt mellan stoppljusen och väntade likt två hungriga spindlar på flugmat (eller i detta fall raggarbilar). När det lät SCHVOPP var första bilen "fångad" och vi var lika lyckliga som barn på julafton. Vi insåg även att vårt bus innebar en bonus som inkluderade de bilburna ungdomarnas reaktioner då de såg att det hängde extrema mängder tejp i fronten och på sidan på deras rostiga klenoder. Tänk vad kul man kan ha med tejp och stoppljus!
Undertecknad har dock inte utövat detta bus på många år men fick en härlig flashback idag. Då mår man gott.
För de som väntat på dagens platta så lovar jag att det kommer mer av detta populära inslag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home