5/15/2006

En teori

Jag har en teori som jag har gått och grunnat på ett tag. Efter att ha haft körkort ett antal år har jag upptäckt att de svenska fåglarna blir alltmer lata. När man kör och det står ett gång kråkor på vägen så flyttar de sig inte i första taget. När de flyttar sig så flyger de inte iväg utan hoppar istället några meter till vägkanten. Detta fenomen har hänt oräkneliga gånger och jag börjar tro att fåglarna alltså är latare nu än vad de var förr. Kan detta stämma?! Kan detta beteende i så fall gå i arv så att avkomman från födeln är programmerad att inte flyga iväg utan hoppar istället? Kan i så fall fåglarna bli så pass lata att de glömmer vad de ska använda vingarna till. Vingarna kanske tillbakabildas vilket resulterar i att deras hjärna istället blir större vilket i sin tur medför en utökad intelligens. Efter detta kanske de tar över jorden!? Är detta ett oundvikbart steg i evolutionen som vi ser? Möjligt kan det vara så. Höll ögonen på våra flygfän för en dag kanske de rular vår värld.

2 Comments:

At 12:12 AM, Blogger myrkyr said...

Om inte annat ser jag detta som ett tecken på att du kör på tok för långa sträckor med din bil och hinner tänka för mycket, vilket i sin tur innebär att ditt ekologiska avtryck är i modell större herrsko och vad ger DET för effekter ur ett evolutionsperspektiv egentligen, bäste herr Visboll?

 
At 11:03 AM, Blogger Visbollen said...

Men det ÄR sant att de börjar bli alltmer lata. Ska fasen bevisa detta i någon biologisk evolutionsteori. Sedan ska jag lägga fram detta i Vetenskapens värld på svt. Darwin rular.
Äh jag kör inte så mycket ju ;)

 

Post a Comment

<< Home