5/22/2006

Kungen

Jag kommer sällan ihåg vad jag har drömt. Men denna morgonen innebar ett ovanligt undantag. Det slog mig att jag faktiskt mot alla odds mindes vad jag hade drömt om. Jag förstår att alla är extremt nyfikna på vad jag har drömt. Ok jag ska inte hålla er på halster längre då. Jag drömde att kungen och Silvia var och hälsade på i min gamla lägenhet. Det visade sig att de hade flyttat Nobelfesten till min lägenhet! Silvia och jag stod för maten och dukade upp finporslinet medan kungen satt och tittade på fotboll samtidigt som han skrattade och hejade högt framför TV:n. Efter några tillsägningar från Silvia om att Hans Majestät skulle ta och hjälpa till med dukningen till alla nobla gäster blev hon lite sur och röt till ordentligt. Kungen tog då fjärrkontrollen och flippade över till Bollibompa som han tittade på i ren protest. Sedan vaknade jag.

2 Comments:

At 2:51 AM, Blogger myrkyr said...

Och din tolkning är? Ingen mening att skriva ner drömmar om du hoppar över tolkandet ju.

 
At 10:11 AM, Blogger Visbollen said...

Tolkningen är givetvis att jag en dag ska få Nobelpriset och att partajet ska flyttas från Blå hallen till min hall. Måste bara rensa lite först så att alla kan hänga av sig jackorna. Måste nog också köpa fler galjar.

 

Post a Comment

<< Home