5/24/2006

Fram med kostymen

Idag blev jag väckt av ett telefonsamtal. Det visade sig vara Högskolan i Kalmar som ringde. De ringde för att berätta att min magisteruppsats i arkeologin blivit utvald att få stipendie. Givetvis blev jag helt stum och på grund av att jag var precis nyvaken tog det flera extra sekunder att fatta vad det var frågan om. Om jag ska vara helt ärlig fattar jag nog inte fortfarande men börjar landa så smått. Visste inte ens att man kunde få stipendie för sin uppsats. Så nu blir det att gräva fram kostymen för det ska ceremonias, champagnas, ätas snittar och minglas efteråt i Kalmarsalen. Kom och heja på mig för bövelen!

7 Comments:

At 10:51 PM, Blogger __Viscious__ said...

Vill bara avlägga en stark kommentar...
Hej heja....Hemskans mkt...

 
At 10:59 PM, Blogger Visbollen said...

Tackar man för :)

 
At 2:39 AM, Blogger myrkyr said...

Är de fler som fått stependie eller ska du svira loss i salen i din ensamhet? ;-)

 
At 10:39 AM, Blogger Visbollen said...

Det är examensdiplomsutdelning också så jag kommer inte vara helt själv i denna lokalen men som stipendiat är jag solo. Uppsatsen hade blivit utvald bland 4000 uppsatser så detta ska firas rejält :) *öppnar champagnen*

 
At 8:13 PM, Blogger __Viscious__ said...

Oj oj...4000!!!! Johan du e minsann ett genie... Mkt lärd... :)

 
At 12:11 PM, Anonymous Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

 
At 11:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

 

Post a Comment

<< Home