5/28/2006

Barndomsdrömmen

När jag var mindre hade jag ständigt en återkommande dröm. Eller rättare sagt en mardröm. Jag drömde att jag körde på Ölandsbron och plötsligt fanns där inga räcken. Skum dröm det där för att jag vid dessa tillfällen då den uppenbarade sig inte hade något körkort och heller aldrig kört bil. Men i drömmen kunde jag köra och fråga mig inte varför jag skulle ge mig ut på Ölandsbron då den inte hade några räcken. Hur ska då detta tolkas? Ett barn som kör en bil på en bro utan räcken? Jag tror jag vet hur detta ska tolkas. Möjligen ska jag få jobb på Vägverket och uppfylla min barndomsdröm nämligen att bli farthinderskonstruktör.

3 Comments:

At 10:59 PM, Blogger __Viscious__ said...

Var din barndomsdröm farthinderkonstruktör... Kan jag väl inte tro,..Din dröm var väl sten :)
Seriöst det där med drömtolkning e lite knepigt ju. Man har ju inget facit. Det (drömmar) kan betyda precis det som sker i dem samtidigt som det kan vara ngt subtilt i dem ju.. Har du ngn gång funderat på det...vad den betytt..

 
At 8:53 PM, Blogger Visbollen said...

Funderat har jag men har bara kommit fram till den där farthindersteorin :) Men öppen för förslag :)

 
At 12:11 PM, Anonymous Anonymous said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

 

Post a Comment

<< Home